Powered By Blogger

TAnks For Viewing My Pages...\(^_^)/

30 September 2011

ReNUngAn Kita BErsama

ASSALAMUALAIKUM....

Saja nak share ngan korang info ni...yela tok peringatan kita bersama juga...



Dikatakan bahawa menyimpan sebatang jari kuku yang panjang, dosanya sama seperti memelihara sekandang babi. Nauzubillah....Jauh2 kanla benda ni ye kengkawan...

So maklumat ni penting tok aku cuz aku ni suka potong kuku org tapi org tertentu jela aku potong kan kukunya...korang nak gak???bya la..hahah,,xmo la aku......aku geram je tgok org kuku panjang2 ni, ingat cntik ke kuku panjg2 ni...macam2 trend skang ni la...konon x uptodate if x bela kuku panjang ni...Hello...ni semua duniawi je...akhirat camne plak..Renung2 kan la bersama ye kengkawan...

Ini plak info mengenai jari mana sesuai tok kita pakai cincin...

Nasihat Nabi Muhammad Saw. kepada Saidina Ali kwj. sesudah
bernikah dengan Siti Fatimah iaitu anakanda kesayangan , Nabi
Muhammad Saw. berpesan kepada Saidina Ali iaitu kalau memakai
cincin pakailah di jari

1] jari manis
2] jari kelingking (anak jari)


dan jangan memakai pada jari
1] jari tengah
2] jari telunjuk

Nabi Muhammad saw. melarang kerana memakai cincin pada jari
telunjuk dan jari tengah adalah meniru cara berhias kaum yang
dilaknat oleh Allah iaitu kaum yang derhaka di zaman Nabi Lut a.s.

SEkian, wassalam...

"Peace NO WAr"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...